31-07-17

10 'standaard' dingen in mijn handtas


Vroeger was ik vrij impulsief als het om aankopen van kleine bedragen ging. "Het kost bijna niets" dacht ik dan. Als ik op het station stond te wachten en trek had, wist ik gauw mijn weg naar een kiosk of automaat te vinden. Of als ik ineens droge handen had of dacht 'wat ruik ik nou?' stapte ik snel de drogist binnen. Impulsief, last minute en duur. 

Nu heb ik een aantal producten standaard in mijn handtas zitten. Misschien echt een beetje "standaard", maar het belemmert mijn impulsief aankoopgedrag. En dat bespaart me weer wat centjes. En vandaar dat ik het ook met jullie deel! Hier zijn mijn top 10 dingen die ik in mijn handtas moet hebben. 

  1. Handcrème (droge handen irriteren)
  2. Tussendoortjes (denk aan een muesli reep)
  3. Keelsnoepjes (vind ik beter dan kauwgum)
  4. Drinken (flesje water of pakje sap)
  5. Een extra tas (zo hoef je geen plastic tasjes etc. te kopen als blijkt dat je iets meer boodschappen hebt dan waarop je had gerekend)
  6. Deodorant (soms hoef ik alleen maar hard te nadenken en ik transpireer)
  7. Vrouwelijke ongemakken materiaal ('no further comment')
  8. Zakdoekjes (of van die natte hygiene / toiletdoekje)

Uiteraard zijn je (9) portemonnee en (10) telefoon ook handig om mee te nemen. In mijn portemonnee bewaar ik trouwens de kortingpasjes die ik vaak gebruik en mijn persoonlijke cadeaubonnen. En oh ja, vergeet je sleutels niet.

Groetjes!





0 reacties: