29-05-2017

Vijf (5) tips om extra geld te ontvangen



De blogs die ik over het algemeen plaats, gaan over besparen. Dat houdt voor mij in dat je als persoon zuinig bent op je spullen of in ieder geval nadenkt waaraan en hoe je geld uitgeeft. Maar voor mij hoort (extra) geld krijgen ook in het rijtje besparen. Kom maar hier met die centen (want vaak gaat het niet om miljoenen).

1.     Geld terug bij vertraging
Ik reis (tot nu toe) graag met de trein. Helaas heeft de NS vaak genoeg vertraging. Wanneer een trein uitvalt, moet ik standaard 30 minuten wachten. Ook is de vergoeding voor die rit voor mij meer dan 2,30 euro. Als je per maand je OV administratie online even bij houdt dan kun je makkelijk en snel geld terug krijgen.

Lees meer over de voorwaarden om geld terug te krijgen bij de NS: 
http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

2.     Vergoeding
Uit angst voor de Belastingdienst doen mensen heel krampachtig als het gaat om vergoedingen. Welke bron van inkomsten geef je wel of niet aan voor de belastingaangifte? Op de website van de Belastingdienst staat “Activiteiten in de familiesfeer hoeft u niet aan te geven, zoals een klus voor familie of vrienden tegen een onkostenvergoeding.” Af en toe kijk ik wat teksten na voor deze groep, vaak gratis, maar het is ook leuk om er wat voor te krijgen. Uiteraard kun je ook zelf aangeven dat je iets wil doen voor een redelijk bedrag. Over assertiviteit gesproken.

Lees meer over de extra inkomsten of bijverdienen in combinatie met de Belastingdienst:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/welke-bijverdiensten-moet-ik-aangeven

3.     Niet goed, geld terug
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik vond het altijd een probleem om spullen terug te brengen. Alsof de fout dan bij mij lag. Of dat ik de medewerker niet tot last wilde zijn. Ik vond het ook vervelend om voor een klein bedrag terug te gaan (terwijl ik elke dag langs die winkel loop). Kleding die mij niet stond of producten die toch niet zo geweldig waren bij aanschaf bewaarde ik. ‘Niet doen’ zeg ik nu tegen mezelf. Zo gauw als mogelijk terug brengen als het niet naar wens is, leer ik mezelf aan.

4.     Producten met cashback
Voor de normale of reguliere boodschappen vind ik het een gedoe om producten met cash back aan te schaffen. Je weet wel, cash back is dat je geld terug krijgt wanneer je een product koopt. Bij de aanschaf van een mobiele telefoon of droger (over deze producten moeten we het nog even over hebben) is het echt de moeite waard. Vind ik. Als je onderzocht hebt of het product aan je wensen of behoeften voldoet en de prijs redelijk is, zou je het sowieso hebben gekocht. Is het dan niet super als je ook nog geld terug krijgt? Ik zeg doen.

5.     Meedoen aan onderzoeken
Door mee te doen aan bepaalde onderzoeken krijg je misschien geen keiharde euro’s op je bankrekening. Maar als je cadeaubonnen (VVV bonnen zijn bij mij favoriet) krijgt, loont het evengoed om mee te doen. Ik deed een keer mee aan een onderzoek (duurde nog geen uur, het was in de buurt) en ik verdiende daar een paar cadeaubonnen mee. Je moet ook hierbij kijken wat bij je past – als ik mij zou moeten voorbereiden op het onderzoek zou ik het niet hebben gedaan. Geen tijd. Let op: als je meedoet aan medische onderzoeken moet je dat wel opgeven bij de Belastingdienst (ik zeg het maar). Zie vorige link van de Belastingdienst.

Wil je meedoen aan een onderzoek klik dan op de volgende link om je aan te melden: https://valsplat.nl/aanmelden/

Over de afbeelding
https://twitter.com/NaomiRustenberg/status/812064512371261440/photo/1

Het is goed om te klagen over een product dat niet voldoet. Ik deed het niet voor een cadeaubon of dat ik mijn aankoopbedrag terug kreeg. De veiligheid staat voorop. Kort na mijn Twitter bericht werden deze bekertjes uit de winkel gehaald en werden mensen gewezen op de falende veiligheid(sgarantie) van deze antilek bekertjes.